Eksponatų išdėstymas ir parodos kuravimas – tai ilgas ir nuoseklus, bet kūrybiškas darbas. Menininkė Yuge Kurt pasakoja apie savo parodos ,,ANTI/FRAGILITY” pasiruošimą, kuriame didelį vaidmenį atliko OSTAND IDDO molbertai. ,,ANTI/FRAGILITY” parodoje vykusioje Dūmų fabrike persipynė menas, muzika ir dirbtinis intelektas. ,,Plokščias kūrinys ant molberto tampa 3D objektu. O komunikacija tarp kūrinio ir žiūrovo yra lygiavertė.”,- apie molbertų panaudojimą dalinasi Yuge.
Menininkė Yuge Kurt: Estetiškas molbertas – estetiška ekspozicija
Yuge, pagal ką renkatės savo kūrinių eksponavimo vietą?
Man patinka charakteringos, iššūkį keliančios, savaip jaukios erdvės, kuriose norisi būti. Manau, ekspozicija erdvėje turi atrodyti organiškai. Svarbu išsaugoti erdvės charakterį ir erdvę tik papildyti.
Kaip atrodo parodos pasiruošimo procesas?
Parodos rengimas, kaip ir kiekvienas projektas turi tuos pačius etapus: darbų ir sprendimų pasidalinimą, atlikimo terminus, biudžetą. Kūrinius šiai parodai pabaigiau likus mėnesiui iki parodos, todėl pati galėjau aktyviai įsitraukti į parodos kuravimą. Parodos pasiruošimo ir kuravimo procesas yra ne mažiau kūrybiškas nei eksponatų kūryba.
Kas kūrinių ekspozicijoje Jums yra svarbiausia?
Man svarbi ekspozicijos visuma, kurią sudaro kūriniai, kūrinių santykis su erdve, apšvietimas, spalvos, erdvėje esančių daiktų ritmas, tankumas, žmonės. Akivaizdu, kad erdvė diktuoja sąlygas ir pirmiausia reikia ją prisijaukinti. Taip buvo ir šį kartą. Eksponavimas yra tikrai ne vienos dienos darbas. Stebėjau erdvę, matavau, skaičiavau, darau brėžinius, projektavau skaitmeninėje erdvėje. Eksponavimo dieną su komanda padarėme tik vieną pakeitimą darbų išdėstyme. Tą dieną nustebinome Dūmų fabriko, parodos erdvės, valdytoją. Prisimenu jo komentarą: ,,Jūs atvažiavote, per kelias valandas išeksponavote darbus ir išvažiavote, paprastai būna kitaip.” Tiesa, eksponavimas yra ilgas ir varginantis procesas, kuris tarsi ištinka menininkus.
Pasidalinkite, kodėl eksponuoti savo darbus pasirinkote IDDO molbertus?
Atkreipiau dėmesį į IDDO molbertus viename ofise, kuriame nebuvo galimybės eksponatų kabinti ant sienos ir didelio formato fotografijos buvo eksponuojamos ant molbertų. Iš karto apsisprendžiau, kad molbertai tiks mano parodos erdvei. Kaip minėjau anksčiau, man yra svarbus organiškumas. Tereikėjo rasti molbertų savininkus. Atsakymas buvo logotipas ant molberto.
Kaip manote, kiek svarbu eksponatui yra molbertas?
Estetiški molbertai – estetišką ekspoziciją. Mane nustebino, kad kūriniai eksponuojami būtent didelėje erdvėje ant molbertų atrodo jaukiau, subtiliau, oficialumo riba tarsi ištrinama. Plokščias kūrinys ant molberto tampa 3D objektu. O komunikacija tarp kūrinio ir žiūrovo yra lygiavertė.
Daugiau apie Yuge Kurt: https://www.instagram.com/yugekurt/
Nuotraukų autorius: Augustinas Žukovas